Avancerad


Användarlicens

Som alltid behövs årliga licenskoder för att kunna använda Yara N-Sensor. Kostnaden för dessa koder ingår i Servicepaketet. Dessa licenskoder levereras till dig innan växtodlingssäsongen. Du ansvarar själv för att lägga in koderna i N-Sensor terminalen.

Första årets utbildning

För att kunna utnyttja fördelarna med Yara N-Sensorn får du möjlighet att delta i en utbildning under första året. Detta kommer att äga rum under det första året, innan gödslingsperioden. Utbildningen kommer att omfatta de grundläggande funktionerna för Yara N-Sensors och agronomiska principer man som ägare behöver kunna.

Mjukvaruuppdatering:

Vi på Yara förbättrar ständigt de agronomiska data som ingår i Yara N-Sensor. Målet är att ge bättre beräkningsunderlag för att du skall få bästa möjliga gödslingsråd genom senaste kunskapen i Yara N-Sensor. När dessa uppdateringar är tillgängliga har kunden rätt till dem under kontraktsperioden.

Automatisk kartuppladdning

För att underlätta arbetet erbjuds en automatisk överföring av fältdata. Det betyder att spridningskartor och biomassakartor enkelt laddas upp till ett kartprogram på internet utan att använda ett USB-minne för att flytta data.

Agronomiska tips via e-post

Växtodlingssäsongen varierar på många sätt. Den optimala gödslingsstrategin förändrar sig under säsongen och är summan av olika faktorer som påverkar grödan. Vi på Yara kommer att ge dig råd flera gånger under säsongen via e-post.

Servicetips från DataVäxt via e-post

Dataväxt tekniker tipsar dig om hur du håller din N-Sensor i bästa form.

Årlig utbildningsdag & konferens

Du erbjuds en årlig träningsdag. Erfarna användare kommer att ha möjlighet att uppdatera sina grundläggande kunskaper, samt få nya kunskaper om Yara Smart Farming konceptet.

Årlig service och funktionstest på gården

Erbjudandet gäller mellan jan-feb och okt-dec. Traktor, spridare och N-Sensor måste vara monterade och tillgängliga vid servicetillfället.

Gratis utlåning av utbytesenheter

Erbjudandet gäller i mån av tillgång.

Systemkrav

Minst Windows 10. Det ska finnas internetuppkoppling i traktorn t ex genom mobildelning.

Agronomisk och teknisk telefonsupport 8-16

Under växtodlingssäsongen (vecka 8-27) kommer Yara att erbjuda en agronomisk telefonsupport mellan 8-16 på vardagar. Dataväxt håller öppet för teknisk support under samma tid.

Utökad agronomiskt telefonsupport från Yara

Under växtsäsongen (maj till juli) kommer Yara att erbjuda telefonsupport mellan 7-20 dagligen.

Dataväxt teknisk support 7-22

Med supportavtal når du Dataväxts tekniker 7-22 alla dagar i veckan, från 1 mars till 31 oktober. Är det många som ringer? Dataväxt garanterar återkoppling inom 20 minuter! Läs mer här

Priset för Servicepaket Avancerad är 12 000 SEK/år

support
Dataväxt teknik support

Kunder med servicepaket når Dataväxt vardagar kl 8-16. OBS vid hög belastning blir samtal denna väg inte prioriterade.

Kunder med servicepaket Avancerad ringer 0514-650 210* mellan 7-22 alla dagar mellan mars till okt, garanti på återkoppling inom 20 minuter.

* Vid support, ha din Dataväxt servicetag redo. Den består av ett 6-siffrigt nummer på din N-Sensordisplay.

vete ikon
Yara Agronomi support

Kunder med servicepaket når agronomi supporten arbetsdagar kl 8-16.

För kunder med Servicepaket Avancerad är agronomi supporten öppen från maj till juli mellan 7-20 alla dagar

Ja tack, jag beställer Servicepaket Avancerad

Tack för din beställning av servicepaket Avancerad!